9 juni 2012

Älskade skithund

Fy vilken jobbig dag/kväll!
Ninja har ju som sagt kräkts och haft sig under dagen. Ett tag kom det bara upp vitt skum...
När hon drack vatten kom det också upp på nästan en gång. Hon har darrat och skakat till och från  hela dagen, men varit normal i övrigt.
Satt i soffan nu ikväll och hon hoppar upp och lägger sig bredvid mig, efter ett tag ser jag hur hon börjar flåsa/hjässa. Jag får panik och ringer jourveterinär och hör om dom tycker att jag ska åka in akut. Veterinären frågar om jag tagit tempen på henne, vilket jag förklarar att jag inte gjort eftersom jag inte äger någon termometer (!). Hon tycker att det inte låter så bra det jag berättar, och att jag ska försöka få tag på en termometer. Har hon feber - åk in direkt!

Jag blir helt skakig och ringer i panik till mamma/"mormor", som är snäll och kommer över med en termometer. Jag blir lite nervös över att jag för första gången ska ta tempen på en hund, en hund som är väldigt bestämd av sig och med en termometer som tar nästan 3 minuter på sig att bli klar. Men som vanligt chockar hon mig! Ninja satt/stod så duktigt i "mormors" knä och jag fick ta tempen utan några som helst protester! Min jätteduktiga tjej! <3

Hon hade inte feber, tempen låg på ungefär 38 grader. Skönt som tusan! :)

Nu ligger vi i soffan och slappar. Hon darrar fortfarande men verkar lugn, och inget flåsande längre!
Men jag håller stenkoll på henne, och hon får sova med mig i sängen inatt så att jag vaknar om det skulle vara nåt.

Jag hoppas att hon mår bra imorgon igen. Mitt hjärta! <3

Mysa i soffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar