5 juni 2012

Lite bra och lite dåligt




Nu har vi hämtat hem vår lilla Zombie, vilket är både roligt och jobbigt. Mycket blandade känslor på en gång...
När jag först fick syn på henne började jag storsnyfta och i bilen hem storgrät jag. Men nu är vi hemma och jag gråter inte längre. :) Men känns faktiskt konstigt att ha henne hemma igen...
Var ute och gick en liten sväng (i regnet såklart...) med henne för en stund sen, vilket kändes ovant. Har ju blivit van att bara gå med Ninja nu, som bara stretar framåt och stormskäller vid hundmöten. Zombie traskar på ganska lugnt och fint och bryr sig inte alls om andra hundar. :)
Däremot vet jag inte vad hon har fått för foder, för hon var ganska dålig i magen och Zombie är ALDRIG dålig i magen annars...Hmm..

Och apropå foder, så var vi iväg och köpte nytt foder igår. Ninja totalvägrar att äta det också...så nästa vecka är det dags att åka till veterinären och kolla läget. Hon har ju haft problem med en tand tidigare, så kanske är det den som spökar? Bäst att kolla iaf! Annars har hon väl helt enkelt blivit kräsen.

Just nu har Ninja bäddat ner sig i Zombies bädd, och Zombie är med husse hos "farmor". Dom skulle bara dit fram och tillbaka då husse skulle lämna en telefon där. Kan ju gissa att vovvarna kommer sova gott inatt.

Imorgon jobbar husse igen, jag har blivit van att ha honom hemma nu eftersom han varit sjukskriven en vecka. men imorgon blir det som sagt bara jag och hundarna. Antagligen kommer det regna också... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar