23 maj 2013

Vilse i skogen

Kom precis hem efter en långpromenad. Gick hem till "mormor" och kollade om hon kanske var hemma, även om jag var rätt säker på att hon jobbade.

På vägen hem igen fick vi syn på en skogsstig som vi aldrig gått på, så jag släppte lös Ninja och började gå. Efter ett tag delades stigen i två delar och Ninja sprang till höger samtidigt som jag tyckte att vi skulle fortsätta rätt fram. Ropade till mig vovven och knatade på. Stigen gick djupare och djupare in i skogen och jag började bli hungrig och blöt om fötterna, så jag sa till Ninja att hon hade haft rätt hela tiden, vi borde gått åt höger istället. Jag erkände mitt misstag och vände om. Den här gången gick vi dit Ninja ville, och efter ett tag kom vi ut i ett villaområde inte alls långt hemifrån. :) Man ska lita på sin hund!

Tyvärr blev det inga bilder från äventyret eftersom jag lämnade mobilen hemma. :(



2 kommentarer:

  1. Att hundar alltid vet allt, hehe :) Men ni fick ju en längre promenad i alla fall :D

    SvaraRadera
  2. Ja, det är kloka djur vi har! ;)

    SvaraRadera